Köpvillkor

Köpvillkor

 

Betalning

BeyondCoffee ApS tar emot betalning med Dankort, VISA, Electron, Mastercard och Diners Club. Betalning debiteras på ditt konto först när varan skickas.

 

Alla belopp är angivna i SEK och inkluderar moms.

 

BeyondCofefee ApS använder ePays betalningsserver, som krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer). Det betyder att din information inte kan avläsas.

 

Frakt

Vi skickar alla order med PostNord (från Köpenhamn, Danmark) varje måndag eftermiddag (med undantag för myceliumabonnemanget som levereras med DAO). Om du beställer före måndag kl. 14:00, vi skickar måndag eftermiddag. På det här sättet försöker vi undvika att packa ihop i en förpackningsbutik under helgen. Leveranstid är 1-4 dagar från leverans, förvänta dig därför en leveranstid på 2-10 dagar, beroende på när du beställer.

 

Frakt med PostNord sker antingen via MyPack Collect (paketaffär) eller genom distribution till ditt hem.

 

För inköp på mer än 299 SEK (inkl. moms) finns det gratis frakt till din närmaste PostNord paketbutik. För inköp på mindre än 299 SEK kostar leverans till PostNord paketbutik 49 SEK (inkl. moms).

 

För inköp på mer än 299 SEK (inkl. moms) kostar distribution till hushåll med PostNord MyPack Home 49 SEK (inkl. moms). För inköp på mindre än 299 SEK kostar leverans med PostNord MyPack Home 79 SEK (inkl. moms).

 

När du beställer et Odlings-kit, mycel eller dowels, bör du vara uppmärksam på att du lägger myceliet eller dowels i kylskåpet så snart som möjligt efter mottagandet. Också vara medveten om att plocka upp ditt paket så snart som möjligt i din lokala paketbutik, om den skickas här, eller om du inte var hemma vid leveransen.

 

Reklamantionsrätt

En 24 månaders reklamationsrätt ges enligt dansk köplag. Reklamationsrätten ger dig rätt att antingen få varan reparerad, utbytt, att få pengarna tillbaka eller rabatt på priset, beroende på situationen. Det krävs att klagomålet är berättigat och att felet inte uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat oaktsamt beteende.

 

Reklamationsrätten gäller därför fel i material och/eller tillverkning. Den gäller inte fel och skador som orsakats av felaktig användning.

 

Du måste reklamera inom ”rimlig tid” efter att du upptäckt defekten i varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcks kommer reklamationen alltid vara aktuell. Om klagomålet är motiverat kommer vi återbetala alla dina (rimliga) fraktkostnader. Produkten måste alltid skickas tillbaka i rätt förpackning och kom ihåg att få kvitto för leverans så att vi kan återbetala fraktkostnaderna.

 

Vid returnering och reklamation, vänd dig till:

BeyondCoffee ApS

Jægersborggade 35, kld. tv.

2200 København N.

kontakt@beyondcoffee.dk

 

Paket skickas inte på postförskott.

 

Återbetalning

Om återbetalning har avtalats, och måste föras över till ett annat kort än det som använts för att betala, skicka dina bankuppgifter så vi kan föra över det överenskomna beloppet.

 

Ångerrätt

14 dagars full ångerrätt ges på varor som köpts i vår webbshop. Perioden räknas från den dag du mottar beställningen. Du måste själv betala eventuella omkostnader. Avbokningen måste anmälas till oss senast 14 dagar efter köpet och från och med det måste du returnera försändelsen inom ytterligare 14 dagar.

 

Anmälan ska skickas per post till kontakt@beyondcoffee.dk. I meddelandet måste du klargöra att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kommer endast att vara ansvarig för eventuell försämring av produktens värde på grund av hantering utöver vad som är nödvändigt för att bestämma produktens art, dess egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord - du kan prova varan på samma sätt som du skulle prova den i en fysisk butik.

 

Om varan provas utöver beskrivningen ovan anser vi att den är använd, vilket innebär att du när du ångrar köpet endast får tillbaka en del eller ingenting av inköpsbeloppet, beroende på varans återstående värde.

 

För att få tillbaka hela inköpsbeloppet får du alltså göra samma sak som man kan i en fysisk butik. Du får testa varan,  men du får inte börja använda den.

 

Företagsinformation

BeyondCoffee ApS

Jægersborggade 35, kl. tv.

2200 København N.

E-mail: kontakt@beyondcoffee.dk

Telefon: +45 69 666 520

CVR-nr.: 40313761

 

 

Villkor för integritet och samtycke

 

Samtycke vid köp

När du beställer något från BeyondCoffee ApS måste du ange personuppgifter som namn, adress, e-post och telefonnummer. I samband med ditt köp ger du oss samtycke att behålla dina uppgifter och använda dem för att uppfylla våra skyldigheter gentemot dig.

 

Delas data med tredje part?

Dina uppgifter kan delas internt inom Beyond Coffee i samband med försändelser av varor, klagomål, retur etc.

 

Dina uppgifter blir också delade med Visma Software A/S, med vilka vi etablerat ett databehandlingsavtal.

 

Din personuppgifter kan delas med tredje part i samband med marknadsföring, och annars bara om den valda betalningsmetoden kräver att vi vidarebefordrar information. Inga personuppgifter säljs till tredje part.

 

Vilka data lagras och hur länge?

Vi lagrar relevanta uppgifter så länge vi är ansvariga enligt dansk bokföringslagstiftning. För att skydda dig mot bedrägerier sparar vi också din IP-adress.

 

Datarättigheter

Enligt GDPR har du rätt att få tillgång till de uppgifter vi sparat om dig. Du har också rätt att få de uppgifter vi har sparat raderade.

 

E-post

Vi skickar dig inte oönskade e-postmeddelanden. Vi skickar bara relevanta e-postmeddelanden som gäller din beställning. Du får endast vårt nyhetsbrev om du anmäler dig till det.

 

Hantering av personuppgifter

Om du upplever att vi inte uppfyller våra skyldigheter vad gäller hantering av personuppgifter kan du också kontakta den danska dataskyddsmyndigheten, Datatilsynet.